۱. نور و عوامل مربوط به آن مانند میزان و شدت نور، نوع نور (طبیعی یا مصنوعی)
۲. ابعاد ظاهری کلاس شامل دیوار، درب و کف کلاس، سرانه مساحت و سرانه فضا
۳. رنگ و تأثیر آن بر آموزش و محیطهای آموزشی
۴. حرارت و تهویه کلاس
۵. صدا و عوامل مربوط به آن
۶. سازماندهی و آرایش کلاس
اگر معلم یادگیری را فقط کسب معلومات بداند و از روشهای غیرفعال استفاده کند و مطالب را طوطی وار از دانش آموز بخواهد، با اصول یادگیری آشنا نباشد مسلم است که در تقویت کنجکاوی وپرورش استعداد وتفکر علمی شاگردان موفقیتی بدست نخواهد آورد. اگر معلم خودرا راهنما وایجاد کننده شرایط مطلوب یادگیری بداند، به جای انتقال اطلاعات، روش کسب تجربه را به شاگردان میآموزد وآنان را در برخورد با مسائل فعالتر خواهد کرد. و با چنین روشی، شاگرد فقط حقایق علمی را یاد نمیگیرد بلکه با روشهای کسب معرفت نیز آشنا میشود. ودر فرایند یادگیری، ابتکار وخلاقیت خودرا به کار خواهد انداخت.
پیشنهاد به مربیان پرورشی در خصوص شادی مدرسه
کسب ,یادگیری ,خودرا ,سرانه ,روشهای ,فقط ,مربوط به ,و عوامل ,عوامل مربوط ,کسب تجربه ,تجربه را
درباره این سایت